Ach te drogocenne rubiny w naszych mechanizmach.
Odpowiedz do tematu

: Ach te drogocenne rubiny w naszych mechanizmach.
Nieraz się zastanawiamy, z czego tak naprawdę wykonano łozyska w naszych mechanizmach. Myślę że poniższe fotki wiele wyjaśnią:

Korundowe syntetyki:



Tak wygląda najczęściej spotykana kolorystyka współcześnie montowanych łożysk korundowych.
Nawet na tych nieostrych zdjęciach widać że łożyska te maja ostre krawędzie. To jasne
łożysko na mostku przekładni chodu jest szafirowe(sam kiedyś nabijałem) .

A teraz szklneczki:



Na pierwszy rzut oka widac iz kolorystyka jest nizbyt pasująca do korundowych i blada, krawędzie są nieostre i obłe( odpryski na krawędziach zaciśnięcia łozyska i krawędzie peknietego łozyska sa dużo ostrzejsze). Mechanizm Cortebert 618 wyszedł z fabryki ze strzelonym łozyskiem co zresztą było i dalej jest normą . Nakrywki ze szkieł były mocno wypukłe,gdzie po zdemontowaniu takiego z półmostka wyglądało ono jak przecięta na pół szklana kuleczka.

A akryle(plasticzany)?


Poniżej Betlach z akrylkiem(faktura matowa) imitującym rubis o kolorystyce nie dokońca spranego majtkowego różu:



Użytkownicy nawet tych najtańszych i najstarszych ruskich i chinskich mogą spać spokojnie , bo łożyska są korundowe( szafir, rubin).

Pozdro!!!
:
Szkoda że do tych fotek 2824 nie brałeś ;-)

:
Spokojnie,przyjdzie czas i na Ete :D

Pozdro!!!
:
Będzie buba :lol: ...

:
W takim razie postaram sie przedstawić sprawę 2824 w sposób mniej drastyczny :)

Pozdro!!!
:
"Wysokiej jakości szwajcarskie szkło znajdujące się w gniazdach łozysk tego topowego przykładu szwajcarskiej myśli moze konkurować z najlepszymi bohenskimi kryształami :!: "
:twisted:

:
Mówisz - masz:









Niepozowane, ino o guńki łotrzepane :lol:

Gb.

:
Psześlyczne, szklaneczki łone moje :P Jakość śfajcarską widac od razu, nie ma to tamto :lol:

:
Marcin, bardzo ciekawy temat i porównanie !

Miałem kiedyś kilka sztuk nieużywanych mostków do werku 2408 z logo Błonia - już nie pamiętam czy we wszystkich, ale w kilku na pewno kamienie miały bardzo jasny kolor, niektóre były niemalże bezbarwne, tak więc polskie mostki miały łożyska z szafiru :smile:

Ostatnio zmieniony przez Smok 2012-01-02, 00:44, w całości zmieniany 2 razy
СДЕЛАНО В СССР – najlepsze zegarki na świecie !!!
:
Brzmi wzniośle, tyle, że rubin, czafir, ametyst to ten sam korund, czyli tlenek glinu :smile:

BTW faktycznie kiedyś skosiłeś worek tych mostków do Alfy. Masz jeszcze coś?

J.

:
Fakt, wyszedł z tego podniosły styl :wink: ale podałem to w formie ciekawostki, bo w niektórych mostkach kamienie były niemalże bezbarwne.

Tych mostków miałem w sumie 7 albo 8 sztuk, ale to było kilka lat temu - kupiłem je dla kolegi z kizi, sobie zostawiłem 1 mostek - sprzedałem go na tutejszym bazarku miesiąc temu - Svedos go zanabył :smile:

СДЕЛАНО В СССР – najlepsze zegarki na świecie !!!
Blaz
[Usunięty]
:
Dzięki, będę teraz wiedział. :grin:

Spam
[Usunięty]
:
Panowie pytanko mam i to chyba dobre miejsce. Jak większość wie lubię wintydżowe kieszonki... i jak trzeba to czy ze starego mechanizmu dajmy na to K-43 da się wyjąć kamienie żeby mieć "serwisówki" :?: . Pytam bo ostatnio próbowałem wyjąć tak dla nauki i poczyniłem wielkie szkody :cry:

:
A tam nie sa gniazda "zagniatane" ?

Spam
[Usunięty]
:
od tarczy strony raczej tak i na pewno tak
Ja niestety jestem na takim etapie rozwoju że potrafię jedynie wymienić gotowe części mechaniczne. Wszelkiego rodzaju prace przy łożyskach kończyły się niepowodzeniem, a nawet pogarszały sprawę

Ostatnio zmieniony przez Spam 2012-01-02, 10:30, w całości zmieniany 1 raz
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.