G. Gerlach Projekt TARPAN
Odpowiedz do tematu

:
Papaj Sailor kufa :D

:
Żaden tam Papaj. Polski ma być. PATATAJ mówię
W gratisie będzie dołączany gustowny bacik do poganiania gdyby były kłopoty z nakręcaniem a za pudełko będzie robił żłób (napisałbym żlobek, ale nie wiem, czy czas świąteczny się już skońzył) :złośliwiec:

Reszta akcji promocyjnej do omówienia po ustaleniu stosownego ekwiwalentu w naturze :złośliwiec:

Ostatnio zmieniony przez Z_bych 2015-01-12, 18:38, w całości zmieniany 2 razy
:
ALAMO napisał/a:
Dlatego będziemy zmieniać ich kolor na czarny/grafitowy. Na bok trafi logo.


i dużo chromów i felgi ze Spinnerami, czy tam ze Spinnera..
:)) :)) :))

_
work in progress
:
Spinner będzie siedział na masce i robił za klakson ;-)

:
I wieżyczka z karabinem maszynowym!
I lane opony!!! Koniecznie lane, najlepiej podwójne, opony :!:

:
... z centralnym pompowaniem :)

:
Alamo Ten tarpan to ma być odpowiedz na ISUZU którym porusza się czasami Svedos?? :D

:
Isuzu to traktor. Ja mam szlachetny silnik benzynowy cool

:
Po 2 tygodniach diagnozy i kompletowania, czas na małą aktualizację :)

Po pierwsze, jeśli się komuś zdaje że taka renowacja to jest prosta zabawa ... cóż ... nie jest ;-)

Nasz Patataj jest w doskonałym stanie - zważywszy na jego rocznik. Pali, jeździ, hamuje, ruda go nie żre zbyt mocno - ideał! Nawet jednak w TAKIM wyjątkowym egzemplarzu, suma prac niezbędnych do wykonania żeby to miało ręce i nogi jest niesamowita :shock:

Zaczęliśmy od podstawy, czyli silnika. Pierwsza diagnoza - całkowicie rozregulowany i zdekompletowany gaźnik. Zduszony na minimum żeby było "oszczędnie", zawory zastąpione wkrętami, zamulony tak że masakra - mózg się lasuje :shock:
Decyzja mogła być tylko jedna :



Nowy gaźnik, po profesjonalnej regeneracji. Będzie to podstawa do dalszych prac nad samym silnikiem, w skłąd których wejdzie wymiana osprzętu, regulacja, i takie tam ;-)

Zaczynamy - po gaźniku - z układem elektrycznym, który zostanie w całości wymieniony na nowy.

Kopułka :



Palec :



Oryginalne fabrycznie nowe świece :



Uszczelki silnika :



Filtry, oleje, to już detal. "Przy okazji" jeszcze na starych uszczelkach zostanie sprawdzone sprężanie cylindrów, czyli okaże się czy czeka nas remont kapitalny. Sam miód pifko

Pod maskę zawita nowa chłodnica :



I zawór nagrzewnicy, bo stara przepuszcza :



Serwo układu hamulcowego :



Poduszki silnika :



I kondensatory - żeby uzupełnić inwestycje w układ elektryczny silnika.



Gdy już ogarniemy te podstawy, weźmiemy się za konkrety :



Nowa skrzynia biegów - po regeneracji całkowitej.

I maglownica, bo stara cieknie :



Wtedy bedzie już można się zabrać za kwestie bezpieczeństwa :

Nowe cylinderki hamulcowe na wszystkich kołach :





Nowe okładziny cierne bębnów :



Przy okazji naprawimy też "detale" takie jak tarcza sprzęgła :



Amortyzatory przód i tył :



(tył nie mam zdjęcia bo są w paczce :D )

Krzyżaki na wale napędowym :



Bezpieczeństwo jazdy poprawimy przez nowe - większe - lusterka.



Oraz wymiane kierunkowskazów na nowe :



To jest stan na teraz, kiedy JESZCZE się nie zabraliśmy na serio za blacharkę i zawieszenie ...
:)

Ostatnio zmieniony przez ALAMO 2015-01-26, 20:24, w całości zmieniany 2 razy
:
Krzysiek, i Ty ot tak kupujesz te wszystkie brakujące części do Tarpana? :shock:
W sensie że są, i można ich sobie zachcieć

Ostatnio zmieniony przez Sebastian 2015-01-26, 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie oceniaj człowieka po tym gdzie pije, ale ile może wypić! :))
:
Fiu Fiu fajnie tak dłubać ;)

:
On ma większość części zamiennych z Żukiem, Nysą lub Fiatem 125p. Lusterka duże np. były te same w Zetorze, Ursusie i Tarpanie. Kierunki są od Fiata 125p - mogłem kupić używane ze srebrną ramką, ale kupiłem nowe i ramkę pomaluję na chrom. Kondensatory - 125p, 126p, Polonez ...
Dlatego na razie nawet nie dotykam części najłatwiejszych - łożysk, tulei resorów itd. Tego jest nadal dużo, nowych.
Jedyne wyzwanie tak naprawdę polega na tym, że staramy się wymieniać wszystko na części fabrycznie nowe - a to się nie zawsze uda. Będzie trzeba to i owo regenerować na bank.

:
ALAMO napisał/a:

On ma większość części zamiennych z Żukiem, Nysą lub Fiatem 125p

:facepalm:
Tego nie wziąłem pod uwagę.

Kiedyś, zanim internet ze swoim bogactwem trafił pod strzechy, byłem dumnym właścicielem takiego jednego włoskiego wynalazku cool
Niestety, jako że auto miało całe 12 lat, kupienie części do niego to była MA SA KRA :głową w mur:

Nie oceniaj człowieka po tym gdzie pije, ale ile może wypić! :))
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.