Info 1:
Tu wcześniej wstawiłem info, że "najbliższym krewnym" tego ruskiego 6MX jest Lange&Sohne.
http://www.czwarty-wymiar...r=asc&start=510
Jednak znalazłem info, nie dokument a tekst przepisany z tego dokumentu, że zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów ZSRR nr 727 z dnia 29.01.1947r. zezwala się przekazać otrzymane z Niemiec morskie chronometry i zegary pokładowe (морские хронометры и палубные часы) Wempe-Werke w ilości 422 sztuk niżej wymienionym ministerstwom:
- Ministerstwo Sił Zbrojnych ZSRR (dla sił morskich) - МХ-247 szt. ПЧ-75 szt.
- Ministerstwu Marynarki Wojennej - МХ-30 szt. ПЧ-40 szt.
- Ministerstwu Spraw Wewnętrznych - МХ-20 szt. ПЧ-10 szt.
Dodatkowo wadliwe i niekompletne chronometry morskie w ilości 30 sztuk wg potrzeb ministerstw, pewnie na części serwisowe?
Info 2:
Każda jednostka nawodna i podwodna radzieckiej Marynarki Wojennej musiała być wyposażona w 1 morski chronometr i 2 zegary pokładowe (awaryjne). Chronometr znajdował się w kapitańskiej kajucie lub na mostku. Dosłownie jest napisane "obok kapitana".
Info3:
Na ruskim forum dyskutowano o różnych numerach seryjnych na mechanizmach i tarczach a porównując daty wybite na mechanizmach, ktoś stwierdził, że w 3 lata wyprodukowano tylko 33 chronometry.
W odpowiedzi na oficjalne zapytanie złożone do 6MX (Часовая Мануфактура 6МХ), która po dziś dzień produkuje te chronometry otrzymali wyjaśnienie, że:
- różne numery na tarczy i mechanizmie to normalne. Numer na tarczy, służył do identyfikacji chronometru złożonego "pod klucz". Samych mechanizmów w czasach ZSRR wyprodukowano znacznie więcej niż kompletnych chronometrów. Mechanizmy były wysyłane do stoczniowych warsztatów jako zestawy naprawcze.
- numer na tarczy lub mechanizmie nie przedstawia żadnej wartości informacyjnej dla użytkownika (kupującego). Ten na tarczy służył do identyfikacji kapitana, który pobrał chronometr lub do identyfikacji pracownika składającego komplet w przypadku wykrycia wad montażowych, w końcu do rejestracji w przypadku okresowego serwisu bądź naprawy, aby trafił do tego samego majstra, który go pierwotnie składał (mechanizm mógł wtedy zostać wymieniony).
- w latach 1968-69 wychodziły pod nazwą "1МЧЗ", później z napisem "Полёт". Od 2016 r. produkowany jest pod nazwą "6МХ".
- w chwili obecnej chronometr w 100% produkowany jest w Moskwie. Tylko przy jego produkcji zatrudnionych jest 50 osób, jednak ostatecznym montażem zajmują się wyłącznie 2 osoby.
Pełen cykl produkcyjny 1 sztuki trwa 60 dni.
I to na razie tyle...